Strona główna Technologia Strony internetowe z systemem CMS

Strony internetowe z systemem CMS

73
PODZIEL SIĘ

Sieć internetowa daje wiele możliwości, może okazać się jedyną drogą do sukcesu oraz na pewno pomaga w zdobyciu popularności. Każdego dnia powstają nowe strony internetowe firm. To żadna tajemnica, że przedsiębiorstwo, które nie posiada własnej strony internetowej, nie ma szans na zdobycie nowych kontrahentów spoza rejonu, w którym działa. Firma bez własnej witryny ma niewielkie szanse na rozwój. Podczas tworzenia strony firmowej, bloga, portalu ogłoszeniowego czy forum, pada pytanie: czy strona ma być zwykła, czy z systemem CMS? Aby dobrze wybrać, trzeba znać różnicę między CMS a zwykłą stroną internetową.

Różnica między stroną CMS a zwykłą stroną internetową

Strony internetowe CMS (Content Management System) jest to panel administracyjny zwany również systemem zarządzania treścią. Strona z CMS-em jest wygodniejsza i łatwiejsza w obsłudze. Administrator strony/ Właściciel strony może sam zarządzać zawartością strony bez znajomości języka HTML czy CSS. W panelu administracyjnym znajdują się odpowiednie narzędzia, które pomogą w dodawaniu i usuwaniu grafik, filmów, tabel, treści, przycisków social media itd. Zwykłe strony internetowe nie są tak łatwe w obsłudze. Aby dodać lub usunąć jakiś plik należy zlecić tę czynność firmie, która wykonywała stronę, lub osobę, która zna się na kodzie źródłowym. Problematyczne jest także zastosowanie e-marketingu. W zasadzie właściciel zwykłej strony internetowej nie ma możliwości na wprowadzenie nawet drobnych zmian bez znajomości HTML-u czy systemu CSS. Każdą zmianę trzeba zlecić firmie lub osobie, co niesie za sobą dodatkowe koszty.

Zalety stron CMS

Strony internetowe CMS są bardzo wygodne w użytkowaniu. Właściciel za pomocą darmowych wtyczek może dodać lub usunąć treść czy pliki oraz aktualizować swoją stronę. Tworzenie treści można zlecić copywriterom, którzy z dowolnego miejsca na ziemi, będą rozwijać stronę firmy. Dodatkowo połączenie strony z kanałami social media jest niezwykle łatwe. Właściciel sam może dodać przyciski do kanałów Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Google+ czy Pinterest itd., bez znajomości kodu HTML i bez udziału osób trzecich, którzy wymagaliby zapłaty za taką usługę.

Warto wybrać stronę internetową z CMS, która jest przyjazna dla właściciela, jak i użytkownika.